Warning: Undefined array key "series_post_list_box_selection" in /home/deepdesi/public_html/citesc/wp-content/plugins/organize-series/orgSeries-template-tags.php on line 189
Warning: Undefined variable $maximum_items in /home/deepdesi/public_html/citesc/wp-content/plugins/organize-series/addons/post-list-box/classes/PostListBoxRenderer.php on line 54
Preambul:
Unele teorii vorbesc despre un preț bazat pe valoare, ca fiind o strategie de stabilire a prețurilor bazată în primul rând pe valoarea percepută de consumator a unui produs sau serviciu. Că prețul bazat pe valoare este axat pe client, ceea ce înseamnă că companiile își bazează prețul pe cât de mult crede clientul că valorează un produs.
101 probleme filosofice
Dacă în această serie vor fi într-adevăr 101 sau nu, asta are mai puțină importanță. Important este modul în care ne putem folosi, cu umor, de analiza unor probleme pentru propria dezvoltare…
Autorul ne propune o întoarcere la o tradiție mult mai veche, o tradiție a filosofiei ca o activitate, o abilitate de dezvoltat. Ne-ntoarcem iarăși la gândirea critică inițială, cea pe care, ulterior, filosofii de mai târziu au pus mâna și au închis-o într-o cușcă aurită și încrustată într-un jargon de obscuritate lingvistică.
Valoarea lucrurilor
Frederick spune că timbrele sale au valoare de raritate, pentru că mulți alți colecționari de timbre le doresc. Dar Sandra crede că aceasta nu este o explicație. Reduce valoarea lucrurilor la orice este cineva pregătit să plătească și asta poate depinde de ceea ce își imaginează că altcineva ar oferi. Dacă a fost cineva ca ea, subliniază ea, căruia nu-i plac timbrele, dar își cumpără un set pentru că ea crede că poate valorează mult, dar greșește, atunci ceea ce plătește nu este cât valorează timbrul pentru ea, și nu este ceea ce valorează ștampila nici pentru altcineva!
Nu ar face acest lucru să fie separată valoarea timbrului de ceea ce crede cineva că merită?
Frederick se scarpină pe nas gânditor. „Hmmm, înțeleg ce vrei să spui”, spune el. „Poate că valoarea lucrurilor nu este ceea ce cred oamenii că valorează, ci ceea ce credem noi că gândesc alții!”
„Ce credem noi că oamenii cred că gândesc oamenii, vrei să spui!” repetă Sandra neîncrezătoare. „Este prea prostesc! De ce, pur și simplu s-ar învârti în cerc, ceea ce cred oamenii că gândesc oamenii, iar asta face ca valoarea lucrurilor să fie complet aleatorie! De ce nu ar putea comercianții să pună cartofii de la 50p la 5 lire sterline pe kilogram și să facă mulți bani?”
Frederick se scarpină la ureche. „Ei bine, mă aștept că probabil că ar putea. Atâta timp cât toți au făcut-o.”
Dar ar putea avea dreptate?
Valoarea lucrurilor este adesea separată artificial într-o valoare economică sau monetară „dură” și o valoare morală (sau de judecată) mai schimbătoare și instabilă. Artificial, pentru că valorile economice ascund judecăți morale și estetice. Cu toate acestea, rămâne iluzia că prețul, să zicem al cartofilor, este destul de fix, în timp ce prețul unui timbru poate fluctua din cauza capriciilor modei și a valorii a ceva important precum un cimpanzeu sau chiar o ființă umană, este un complex nedeterminat!
Îndemn
Dacă ai urmărit până aici, e clar că te preocupă lumea ideilor! Așa că, de ce nu ți-ai lua timp să aprofundezi subiectul, și de ce nu ai îndrăzni să exprimi o opinie personală aici, mai jos, în secțiunea „Comentarii”? Poate ai o idee strălucitoare care să mai „limpezească” apele…, de ce nu?
- Schimbare de soluție - 17 octombrie 2024
- Pseudoștiința medicală (16) - 10 octombrie 2024
- Pseudoștiința medicală (15) - 9 octombrie 2024
